Hydrodynamická

Základný prvok - pružné spojenie cez hydrodynamický menič.

Hydrodynamická s uzamykaním

Uzamyká hydrodynamický menič, tzn. pevné prepojenie čerpadla i turbíny. Keď sú uzamknuté má vozidlo nižšiu spotrebu, vyšší výkon a nemožno preradiť na iný rýchlostný stupeň. Uzamknutie vykoná automaticky program v závislosti na jazdných podmienkach a ovládačoch (plyn a určitý rýchlostný stupeň).

Hydromechanická

Je upravená obdoba hydrodynamické (hlavne železničné vozidlá).

Mechanická automatická

Bežná mechanická prevodovka s tzv. Suchou spojkou (manuálne radenie). Vodič však spojku aj radiacu páku nemá a nepoužíva, pretože radenie sa vykonáva samočinne, elektronicky a riadi to počítač (niektoré druhy kamiónov). Elektronika je na preradenie rýchlejší ako človek, teda prerušenia ťahu motora je len na okamih.

Dvoch spojková automatická (DSG)

je obyčajná mechanická prevodovka s dvomi spojkami (pre párne i nepárne stupne), v každej chvíli sú zaradené dva rýchlostné stupne a samotné preradenie predstavuje vypnutie prvej spojky a zároveň zapnutie druhej spojky. Väčšinou s možnosťou priameho radenia (ako u sekvenčného radenia).